26 noiembrie 2012

MANECHINE

     Benetton Group SpA este un brand de modă recunoscut, care utilizează manechine, echipate cu tehnologia utilizată pentru a identifica infractorii în aeroporturi, pentru a supraveghea cumpărătorii din magazinele lor, a raportat Bloomberg. Manechinele EyeSee sunt vândute de firma italiană ALMAX SpA, pentru a permite comercianților, care nu sunt capabili să obțină informații statistice, să culeagă date privind clienții. Preț : 4000 euro (5.072 dolari).

manechine

     EyeSee pare un manechin obișnuit la exterior. În interior însă, este activ. Un aparat de fotografiat încorporat într-un singur ochi alimentează cu date software-ul de recunoaștere facială, ca și cel utilizat de sistemele de securitate ale poliției. Acesta înregistrează vârsta, sexul și rasa clienților. Informațiile astfel obținute oferă comercianților cu amănuntul informații statistice și contextuale, care le pot folosi pentru a dezvolta strategii de marketing. "De acum poți ști cât de mulți oameni intră în magazin, la ce oră se înregistrează un aflux mai mare de clienți (și de ce tip) și se pot observa care sunt zonele de risc sau supraaglomerate” declară producătorii.

           manechine 1           manechine 2

     Manechinele de supraveghere video au fost scoase la vânzare de aproape un an și sunt deja folosite în trei țări europene (care nu au fost însă nominalizate) și în Statele Unite ale Americii. Directorul executiv Max Catanese de la ALMAX a refuzat să numească care sunt comercianții cu amănuntul care folosesc noua tehnologie, invocând că acordurile de confidențialitate semnate nu îi permit să dezvăluie numele clienților. Dar el a evidențiat faptul că cinci firme, printre cele mai importante branduri de modă, utilizează câteva zeci de manechine. ALMAX  testează o altă tehnologie care recunoaște și cuvintele, pentru a permite comercianților cu amănuntul “să tragă cu urechea” la ceea ce spun cumpărătorii  despre produsele și ținutele de pe manechine.

manechine 3

     ALMAX insistă asupra faptului că sistemul său nu invadează intimitatea cumpărătorilor, deoarece aparatul foto din interiorul manechinului este "orb", ceea ce înseamnă că nu se înregistrează imagini ale trecătorilor, doar se colectează date despre ei. “Nimeni nu va ști că "Max Catanese" a trecut prin fața manechinului. Retailerul va avea informații că un adult de sex masculin, caucazian, a trecut prin fața manechinului la ora 18:25 și a petrecut 3 minute în fața lui. Nu se colectează date private, nici imagini.” a mai declarat directorul.
Alții afirmă că manechinele ridică probleme juridice și etice. Reglementările Uniunii Europene și ale SUA permit utilizarea camerelor în scopuri de securitate, deși comercianții cu amănuntul trebuie să pună semne de avertizare în magazinele lor, care să arate că clienții pot fi filmați. Vizionarea clienților numai pentru câștig comercial poate fi privită ca o colectare de date cu caracter personal, fără consimțământul lor, spune Christopher Mesnooh, partener la o firmă de avocatură din Paris. "Dacă începi procesul de înregistrare pe Facebook, puteți vedea exact care informații vor fi colectate și cum vor fi folosite", a spus Mesnooh. "Dacă sunteți însă într-un magazin, nu aveți nici o informație. Acesta este un alt exemplu al modului în care publicul este monitorizat de către comercianți fără să li se ceară permisiunea.”
Sursa : Bloomberg.com
______________________________________________________________________________________________________

       Cu un click, citiți și :
______________________________________________________________________________________________________

By  Dan Caragea; Constanta; Romania




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu